Portal o zdrowiu

    Zacznij żyć zdrowiej!

    img

    Zioła na stres – czyli jak skutecznie zwalczać napięcie nerwowe?

    /
    /
    /
    207 Views
    Niemożność wejścia w stan relaksu, częste podenerwowanie, napięcie, wyczerpanie psychiczne, niepokój, zły nastrój, natłok negatywnych myśli, kłopoty ze snem – dla wielu osób takie stany to codzienność. Wpadając w szpony przewlekłego stresu znacząco obniża się jakość naszego życia, dlatego warto jak najszybciej poszukać skutecznej drogi powrotu do równowagi mentalnej. Podpowiadamy, jak uspokoić nerwy za pomocą cenionych składników roślinnych. Oto najskuteczniejsze zioła na stres i wszystkie towarzyszące mu negatywne symptomy.

    Zioła na stres – naturalnie równa się skutecznie!

    Najskuteczniejszą drogą do uwolnienia się od stresu jest wyeliminowanie z życia czynników, które go wywołują. Nie zawsze jednak da się to zrobić w stu procentach, na niektóre sytuacje nie mamy bowiem wpływu. Dlatego powinniśmy nauczyć się kontrolować stres. Stosowanie adekwatnych ziół to jedna z najlepszych metod na uodpornienie się na stres i uwolnienie od napięć, lęków, depresyjnych stanów czy bezsenności. Zioła w naturalny sposób wyciszają skołatane nerwy, pomagają zdystansować się do problemów, poprawiają nastrój i niwelują problemy ze snem. Zioła na stres dostępne są w formie suszu do zaparzania bądź w postaci gotowych leków i suplementów diety.

    Zioła na nerwy, stres, lęki i depresję – które wybrać?

    W sprzedaży znajdziemy całe spektrum ziół o działaniu odprężającym, niwelującym napięcie, nasennym i przeciwdziałającym depresji. Które wybrać? Choć zioła na uspokojenie i stres działają podobnie, jednak nie do końca identycznie, dlatego mogą wywoływać u każdego nieco inne reakcje. Na jedną osobę najkorzystniej może zadziałać dziurawiec, na inną melisa, a na kolejną passiflora.

    Najlepiej gdy zapoznamy się z dokładnym działaniem poszczególnych ziół i wypróbujemy kilka z nich. Pozwoli nam to stwierdzić, które wywierają na nas najlepszy wpływ. Możemy zastosować kurację jednym ziołem lub stworzyć własną mieszankę ziołową. Alternatywnie możemy skorzystać z gotowych herbatek i tabletek na uspokojenie stanowiących kompozycję kilku składników. Oto najskuteczniejsze, bardziej i mniej znane zioła uspokajające i antystresowe, na które szczególnie warto zwrócić uwagę:

    1. Melisa

    Melisa to znana od czasów starożytnych roślina lecznicza charakteryzująca się przyjemnym, dość mocnym, cytrynowym aromatem. Wykazuje właściwości uspokajające, wyciszające nerwy i odprężające. Napary z melisy pomogą nam w stanach zdenerwowania, napięcia i pobudzenia nerwowego, a także w problemach z zasypianiem.

    2. Chmiel

    Dzięki zawartości lupuliny chmiel wykazuje działanie uspokajające, zmniejszające napięcie nerwowe i lekko nasenne. Napary z chmielowych szyszek polecane są w stanach wyczerpania psychicznego i przy „rozregulowanych” nerwach, w bezsenności, podenerwowaniu, nadmiernym odczuwaniu lęku, nadmiernej pobudliwości (w tym również płciowej) oraz ogólnym osłabieniu organizmu.

    3. Passiflora Incarnata (męczennica cielista)

    Redukuje wrażliwość ośrodków podkorowych, wywiera działanie uspokajające, niweluje napięcie, zmniejsza uczucie lęku i łagodzi stres. Polecana jest w depresji, w stanach pobudzenia nerwowego, w przewlekłym stresie, wyczerpaniu psychicznym i w problemach ze snem. Passiflora może okazać się także pomocna w trudnym okresie wychodzenia z nałogów.

    4. Kozłek lekarski (waleriana)

    Kozłek lekarski, czyli popularna waleriana, to jeden z najbardziej znanych i skutecznych ziołowych leków na uspokojenie i sen. Wycisza nerwy, wprowadza w stan odprężenia i lekkiej senności, tłumi negatywne emocje. Kozłek znajduje zastosowanie w stanach wzmożonej nerwowości, w uczuciu niepokoju, bezsenności, histerii, w obsesjach, nerwicach i w zwalczaniu przyspieszonej akcji serca na tle nerwowym.

    5. Dziurawiec

    Dziurawiec najczęściej wykorzystywany jest jako zioło przeciwdziałające dolegliwościom ze strony układu trawiennego, jednak jest to roślina na tyle bogata pod względem składu, iż wykazuje również szereg innych właściwości. Jedną z nich jest działanie przeciwdepresyjne, uspokajające i niwelujące negatywne emocje. Dziurawiec pomoże nam w stanach nerwicowych, w nadmiernym odczuwaniu niepokoju i lęku, w stanach depresji i stresu.

    6. Różeniec górski

    Różeniec górski może okazać się bardzo pomocnym ziołem dla osób, które borykają się z długotrwałym stresem. Ta niecodzienna roślina lecznicza posiada właściwość zwiększania odporności na stres, kojenia nerwów oraz niwelowania negatywnych emocji. Dzięki różeńcowi stajemy się mniej podatni na stresowe sytuacje i łatwiej nam utrzymać równowagę psychiczną.

    7. Arcydzięgiel

    Arcydzięgiel to ceniona roślina lecznicza o wielostronnym działaniu. Jedną z jej najważniejszych właściwości jest korzystny wpływ na układ nerwowy. Arcydziegiel wywiera skuteczne działanie uspokajające, polecany jest w wyczerpaniu nerwowym, w stanach zdenerwowania i niepokoju, w bezsenności, a także w bólach i zawrotach głowy.

    8. Cytryniec chiński

    Cytryniec to kolejne zioło polecane dla osób, których często dotyka stres. Dzięki niemu łatwiej jest nam adaptować się do warunków panujących w danej sytuacji. Podobnie jak różeniec, cytryniec podnosi próg naszej odporności na stres, pomaga nam zwalczać negatywne emocje i panować nad nerwami.

    • Facebook

    Leave a Comment

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    It is main inner container footer text