Strona główna Uroda Witaminy na wypadające włosy – sprawdź, które najpotrzebniejsze!

Witaminy na wypadające włosy – sprawdź, które najpotrzebniejsze!

by Karolina
10 komentarzy

Podstawą każdej kuracji przeciw wypadaniu włosów powinno być zoptymalizowanie diety pod kątem składników pokarmowych, które są potrzebne włosom do prawidłowego rozwoju i wzrostu. Oto witaminy na włosy, których systematyczne uzupełnianie w odpowiednich ilościach może znacząco wpłynąć na polepszenie ich kondycji.

Witaminy na wypadające włosy – w jakiej formie je przyjmować?

Jeśli chcemy wzmocnić i zrewitalizować włosy oraz uchronić je przed dalszym wypadaniem, powinniśmy przede wszystkim zadbać o ich kompleksową witaminizację. Możemy to zrobić na dwa sposoby – albo dostarczając odpowiednie ilości witamin w pożywieniu, albo korzystając z suplementów diety na włosy (przykładem jest tutaj specjalistyczny preparat na łysienie dla mężczyzn Profolan oraz kompleks witamin i minerałów na włosy dla kobiet Jelly Bear Hair). Jednak najlepszym i najefektywniejszym rozwiązaniem jest połączenie tych dwóch sposobów. Nie strońmy zatem od warzyw, owoców czy produktów pełnoziarnistych, a jednocześnie codziennie zażywajmy dobrej jakości tabletki na włosy.

Jakie witaminy na włosy wypadające?

1. Witamina A na włosy

warzywaWitamina A (retinol) ma znamienny wpływ na kondycję włosów, podobnie zresztą jak na kondycję skóry i paznokci. Odpowiada za prawidłowy wzrost komórek włosowych i stoi na straży procesów metabolicznych zachodzących w obrębie cebulek i włosów. Dzięki witaminie A nasze włosy są mocne, silne, zdrowe, gęste i odpowiednio szybko rosną.

Najlepsze źródła witaminy A w pożywieniu to: marchew, zielone warzywa, papryka, pomidory, morele, śliwki, dynia, tłuste mleko, tłuste sery, wątróbka, jaja, tłuste ryby.

2. Witamina E na włosy

orzechy włoskieWitamina E (zwana witaminą młodości) należy do rodziny przeciwutleniaczy. Chroni błony komórkowe, pomaga hamować procesy starzenia się komórek naszego organizmu (również komórek włosów!), pomaga w transporcie składników odżywczych do cebulek, wspiera procesy regeneracji mieszków włosowych, wpływa na poprawę wyglądu i siły włosów.

Duże pokłady witaminy E znajdziemy w: nasionach, pestkach i kiełkach, orzechach, migdałach, olejach roślinnych, oliwie, produktach z pełnego ziarna, wątróbce, mleku, jajach, owocu awokado, a także w natce pietruszki, papryce, sałacie, brukselce, szpinaku.

3. Biotyna na włosy

mleko w dzbanku i w szklanceBiotyna zwana jest także witaminą H lub B7. Jest to bardzo ważna dla nas witamina, jeśli naszym celem jest zahamowanie wypadania włosów i przyspieszenie ich wzrostu. Dzięki biotynie do macierzy włosowych docierają odpowiednie ilości drogocennej siarki, a im więcej siarki, tym mocniejsze, gęstsze, grubsze włosy. Ponadto składnik ten reguluje procesy metaboliczne i pobudza proces przyrostu włosów.

Zasobne w biotynę są takie produkty jak: mleko, jaja, ryby, wątróbka, mięso, orzechy, warzywa, owoce, otręby i płatki zbożowe.

Czytaj więcej

10 komentarzy

Anka30 17 marca 2018 - 12:49

Wybór witamin zależy od rodzaju problemów z włosami, u mnie najskuteczniejsza była witamina A, brałam ją po ciąży, doskonale odżywia skórę głowy, włosy zrobiły się mniej łamliwe, stopniowo odbudowały się i wreszcie przestały wychodzić garściami.

Odpowiedź
Krzysztof 20 marca 2018 - 21:47

Najlepsze są suplementy witaminowe, można ich znaleźć mnóstwo, tylko warto zwrócić uwagę na skład. Polecam zwłaszcza te z witaminą E, C i tymi z grupy B, B2, B6, B12. Trzeba je dostarczyć w odpowiednich ilościach inaczej nie ma szans na powstrzymanie łysienia, organizm musi być prawidłowo odżywiony.

Odpowiedź
Eliza 22 marca 2018 - 10:16

Najpierw to trzeba sprawdzić jakich witamin nam brakuje, bez badań się nie obejdzie i dopiero na takiej podstawie dobierać to co będziemy brać. Najlepiej takie wyniki jeszcze skonsultować z lekarzem, bo może się okazać, że nie trzeba łykać tabletek tylko wystarczy właściwa dieta.

Odpowiedź
Miko1980 27 marca 2018 - 19:32

Eliza, sama dieta to za mało, nie dostarczysz wszystkiego co wzmocni włosy tylko z jedzeniem. Nikt nie ma czasu na bawienie się z pilnowaniem co ile czego zawiera i co jest zdrowe a co nie. Suplementy są po to żeby uzupełniać wszystkie braki, więc dlaczego ich nie brać, tak jest prościej i szybciej. Pogrzeb sobie trochę w sieci to na pewno coś odpowiedniego znajdziesz. Taki standardowy zestaw witamin, jaki warto mieć to ten który opisuje wyżej Krzysztof.

Odpowiedź
TamKara 3 kwietnia 2018 - 20:11

Dla mnie numer jeden z witamin na włosy, to wszystko co zawiera biotynę. Boska witamina, biorę nie tylko tabletki ale i mam ją w składzie wszystkich szamponów i odżywek, które stosuję. Wzmacnia, pobudza wzrost, a włosy są po niej mocne i grube.

Odpowiedź
Karola 5 kwietnia 2018 - 12:36

Polecam wszystko co zawiera podstawowy wachlarz witamin, uniwersalny nie tylko na włosy. Musi się w tym znaleźć witamina C, E, obowiązkowo B1, B2 i B6, nie zaszkodzi też B12. Tylko taki zestaw może powstrzymać wypadanie włosów.

Odpowiedź
Alka 8 kwietnia 2018 - 19:49

Ok Karola, takie coś może pomóc, ale tylko przy dłuższej i regularnej kuracji, tylko wtedy można liczyć na jakieś widoczne efekty, tylko komu się chce pamiętać o codziennym łykaniu jednej lub kilku tabletek.

Odpowiedź
Olo_Tcz 12 kwietnia 2018 - 23:06

Jak się nie chce brać regularnie to po co zaczynać. Preparatów witaminowych na włosy jest dużo i można zawsze coś z tego wybrać. Moim zdaniem nie ma co z tym od razu lecieć do lekarza, wystarczy zapytać w pierwszej z brzegu aptece, farmaceuci mają zdecydowanie największe pojęcie jakie witaminy są dobre na włosy, lekarze przy nich wysiadają. Mi jedna farmaceutka dobrała zestawik i już przestałem łysieć.

Odpowiedź
Madziula 17 kwietnia 2018 - 08:42

Mama ciągle mi mówi że witaminy to mam w jedzeniu, ale w jej kuchni ciężko je znaleźć 🙂 . Dlatego najpierw bo długich bojach z nią zmieniłam sposób żywienia i wprowadziłam duże ilości warzyw, owoców i wszystkiego co przede wszystkim zawiera biotynę plus tabletki uzupełniające to czego nie mam w jedzeniu. Nawet Mamę przekonałam do ich brania.

Odpowiedź
hexe 19 kwietnia 2018 - 16:01

Przede wszystkim E i A, warto też używać wszystko co ma biotynę. Niekoniecznie muszą być w tabletkach, wystarczy że będą w składzie szamponu lub odżywki i już coś dadzą. Włosy nie wypadają, lepiej się rozczesują, są mięciutkie w dotyku i puszyste, na głowie wygląda jakby było ich o wiele więcej.

Odpowiedź

Dołącz do dyskusji

* Korzystając z tego formularza wyrażasz zgodę na przechowywanie i przetwarzanie swoich danych przez tę stronę internetową.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu poprawy komfortu użytkowania. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie