Portal o zdrowiu

Zacznij żyć zdrowiej!

img

Szukasz tanich i skutecznych sposobów na rewitalizację organizmu? Wypróbuj sok z buraka!

/
/
/
114 Views
Są jednymi z najtańszych warzyw, można je kupić zawsze, bez względu na porę roku, jednocześnie obfitują w całą listę cennych właściwości, dlatego warto uczynić je częstym gościem w kuchni. Mowa o burakach ćwikłowych, z których w domowych warunkach łatwo uzyskasz eliksir zdrowia, witalności i młodości.

Nieprzeciętny burakwartości odżywcze

Mocny, czerwono-fioletowy kolor buraków jest ściśle związany z wysoką zawartością barwników – betainy i betacyjanów, wykazujących korzystny wpływ między innymi na zdrowie układu krążenia. Ponadto w ich zawartości znaleźć można cenne azotany, rezweratrol, fitosterole oraz błonnik pokarmowy. Wiele substancji występujących w składzie buraka ćwikłowego spełnia rolę antyoksydantów, chroniąc nasz organizm przed atakiem niszczycielskich wolnych rodników. Buraki obfitują w liczne witaminy z grupy B. Jest w nich witamina A, C, E i K. Na szczególną uwagę zasługuje imponująco długa lista obecnych w burakach składników mineralnych, między innymi: potasu, magnezu, wapnia, żelaza, sodu, cynku, selenu, fosforu, miedzi.

Esencjonalny sok z burakawłaściwości prozdrowotne

Codzienna szklanka soku z buraków to jeden z najskuteczniejszych naturalnych sposobów na obniżenie zbyt wysokiego ciśnienia krwi, wzmocnienie naczyń krwionośnych i serca oraz zrównoważenie poziomu cholesterolu. Jest to też doskonała metoda na przeciwdziałanie niedokrwistości oraz na poprawę odporności organizmu. Pijąc sok z buraka czerwonego zmniejsza się podatność na infekcje i choroby oraz maleje ryzyko zapadnięcia na nowotwory. Ten drogocenny napój uchroni nas przed przedwczesnym starzeniem się organizmu oraz wspomoże pracę wątroby.

Istotną właściwością soku z buraka jest działanie odkwaszające i oczyszczające organizm z toksyn. Ponadto regularnie go spożywając wzmocnimy kości i stawy, poprawimy stan skóry, odżywimy i wzmocnimy włosy i paznokcie. Porcja soku z buraka to także skuteczna metoda na odzyskanie witalności i energii oraz poprawę nastroju.

Komu szczególnie przysłuży się picie soku z buraka?

Sok z buraków rekomendowany jest osobom walczącym z nadciśnieniem i innymi chorobami układu krążenia. Warto po niego sięgać w stanach osłabienia i obniżenia odporności, w anemii, w sytuacji wyczerpania fizycznego i psychicznego, w depresjach i nerwicach oraz w okresie rekonwalescencji. Sok z buraków przysłuży się osobom narażonym na duży wysiłek fizyczny i umysłowy oraz osobom uprawiającym sport. Warto go pić w przypadku chorób skóry i nadwątlonej kondycji cery, paznokci i włosów. Po sok z buraka ćwikłowego powinny także sięgnąć osoby borykające się z dolegliwościami ze strony wątroby i dróg żółciowych oraz szukające naturalnych metod na detoksykację i kompleksowe zaopatrzenie organizmu w cenne składniki odżywcze.

Sok z burakaprzepis, czyli z czym łączyć purpurowe warzywo?

Istnieją dwa główne przepisy na sok z buraków, według których surowe warzywo należy pokroić na drobniejsze kawałki, a następnie albo wrzucić do sokowirówki (bądź wyciskarki), albo zblendować. Każda z tych metod pozyskania soku jest dobra, a jej wybór zależy od posiadanego sprzętu oraz własnej wygody. Aby sok z buraka nie zniechęcił nas swym specyficznym smakiem, warto dodać do niego inne, dość wyraziste składniki. Doskonale nadają się do tego owoce (np.: jabłko, pomarańcza, cytryna, limonka, awokado), warzywa (np.: papryka, marchew, ogórek, seler, czosnek) oraz przyprawy (natka pietruszki, majeranek, koper, imbir). Składniki można dowolnie ze sobą komponować.

Oto tani i prosty przepis na sok z buraka:  3 buraki, 2 jabłka i 2 marchwie myjemy, kroimy, a następnie blendujemy lub przepuszczamy przez sokowirówkę. Doprawiamy sokiem z cytryny (ewentualnie szczyptą cukru i soli) i gotowe.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest
It is main inner container footer text