Portal o zdrowiu

Zacznij żyć zdrowiej!

img

Kwercetyna – nieoceniona pomoc w alergiach i wielu niedomaganiach zdrowotnych

/
/
/
245 Views

Kwercetyna jest naturalną substancją o bogatym arsenale właściwości prozdrowotnych. Korzystnie wpływa na naszą odporność, pomaga zwalczać stany zapalne, spowodowane między innymi wirusami i bakteriami, znacznie łagodzi symptomy różnego rodzaju alergii. Kwercetyna występuje w wielu produktach spożywczych, jest również szeroko dostępna pod postacią suplementów diety. Dowiedz się więcej o tej cennej substancji i zobacz, w jaki sposób może podbudować Twoje zdrowie!

Co to jest kwercetyna?

Kwercetyna zaliczana jest do grupy flawonoidów (i podgrupy flawonoli), występuje w roślinach, między innymi w herbacie oraz wielu owocach i warzywach, gdzie spełnia rolę barwnika i tarczy ochronnej przed szkodliwymi czynnikami. Ponieważ substancja ta wykazuje cały szereg dobroczynnych właściwości dla ludzkiego organizmu, jest szeroko wykorzystywana w lecznictwie. Głównym atutem kwercetyny jest silne działanie przeciwutleniające, przeciwzapalne i przeciwalergiczne. Wiele mówi się też ostatnio o jej zdolnościach antyrakowych.

Kwercetyna – występowanie w żywności i w suplementach diety

Podobnie jak inne roślinne substancje o wysokich walorach prozdrowotnych, również kwercetyna dostępna jest pod postacią licznych suplementów diety. Najczęściej występuje w obecności innych elementów o pokrewnych właściwościach, przy czym najbardziej popularne połączenia to: wapno z kwercetyną, wapno z cynkiem i kwercetyną oraz kwercetyna z witaminą C. Poszczególne składniki, działając w synergii, silnie wzmacniają odporność organizmu oraz wykazują wysokie zdolności antyalergiczne.

Oprócz suplementów diety, kwercetynę zawiera także cała gama roślinnych produktów spożywczych, które na co dzień pojawiają się na naszych stołach.

Naturalne źródła kwercetyny to między innymi:

  • szpinak,
  • brokuły,
  • jarmuż,
  • kapusta,
  • cebula,
  • kabaczek,
  • jabłka,
  • wiśnie i czereśnie,
  • truskawki,
  • czarna porzeczka,
  • ciemne winogrono,
  • borówka,
  • pomarańcza,
  • żurawina,
  • czarny bez,
  • rumianek,
  • dziurawiec,
  • herbata,
  • czerwone wino,
  • miód.

Warto pamiętać, iż aby uzyskać optymalne korzyści ze stosowania kwercetyny, należy ją suplementować (lub spożywać pokarmy w nią obfitujące) regularnie i przez dłuższy czas. Nie oznacza to jednak, że należy przesadzać z jej porcjami.

Kwercetyna – działanie antyalergiczne

Jednym z najczęstszych powodów, dla których sięgamy po kwercetynę, są jej znakomite właściwości przeciwalergiczne. Substancja ta niweluje stany zapalne, blokuje uwalnianie histaminy i osłabia reakcje uczuleniowe w przypadku kontaktu z alergenem. Stosując kwercetynę stajemy się zatem odporniejsi i mniej podatni na ataki alergenów, a tym samym mniej narażeni na symptomy uczuleń, takie jak na przykład: wysypki i inne zmiany skórne, kichanie, katar sienny. Na skutek działania kwercetyny tego rodzaju objawy znikają lub ulegają wyraźnemu złagodzeniu.

Kwercetyna – właściwości prozdrowotne. Kiedy warto sięgnąć po kwercetynę?

Kwercetyna jest silnym przeciwutleniaczem, dzięki czemu unieszkodliwia wolne rodniki i minimalizuje stres oksydacyjny komórek. W ten sposób zapobiega procesom starzenia się organizmu oraz wzmacnia barierę ochronną przed chorobami. Szczególną uwagę poświęca się ostatnio właściwościom przeciwrakowym kwercetyny. Substancja ta może hamować namnażanie komórek nowotworowych, a także przyczyniać się do obumierania komórek nowotworowo zmienionych.

Ważną właściwością kwercetyny jest jej niezwykle korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy. Ten cenny flawonoid poprawia krążenie, wspiera serce, stabilizuje ciśnienie krwi, uszczelnia i wzmacnia naczynia krwionośne, pomaga w obniżaniu poziomu złego cholesterolu. Dzięki tym właściwościom kwercetyna chroni nas przed zawałami, udarami, miażdżycą, zakrzepicą. Może być też nieocenionym wsparciem w walce z żylakami i pajączkami naczyniowymi.

Przeczytaj także: Varicorin – wieloskładnikowa broń przeciwko żylakom, pajączkom i obrzękom nóg

Kwercetyna wzmacnia odporność, redukuje stany zapalne, osłabia aktywność wirusów, działa przeciwbakteryjnie i przeciwgrzybiczo. Pomaga w przeziębieniach, grypie, infekcjach dróg oddechowych, astmie, łuszczycy, cukrzycy. Może być też przydatna w trakcie odchudzania, ponieważ zapobiega powstawaniu adipocytów (komórek tłuszczowych) i magazynowaniu zapasów w formie tkanki tłuszczowej. Jej pozytywne działanie docenią również osoby narażone na stres oraz wysiłek fizyczny i umysłowy. Kwercetyna redukuje bowiem zmęczenie, poprawia samopoczucie i łagodzi napięcie nerwowe.

Kwercetyna – skutki uboczne, interakcje z lekami

Stosując suplementy diety z kwercetyną, należy pamiętać, aby przyjmować je ściśle według zaleceń producenta. Dlaczego? Ponieważ zażywając zbyt duże dawki kwercetyny narażamy się na wystąpienie niekorzystnych skutków ubocznych, takich jak zaburzenia pracy serca lub skoki ciśnienia tętniczego, szczególnie jeśli jednocześnie stosujemy leki antyhistaminowe. Przyjmowana w zbyt dużych dawkach kwercetyna może także osłabiać działanie niektórych antybiotyków.

Kwercetyna – opinie

Kwercetyna może poszczycić się bardzo korzystnymi recenzjami. Osoby, które stosują ją systematyczne, często powtarzają, iż odnotowały wyraźny wzrost odporności na alergie, infekcje, przeziębienia, stany zapalne. Pozytywne opinie o kwercetynie pochodzą także od osób, które przyjmują ją w celu zapobiegania albo łagodzenia dolegliwości związanych z układem krążenia. Z komentarzy internautów wynika, że kwercetyna to jedna z najskuteczniejszych roślinnych substancji kompleksowo wspierających odporność i poprawiających stan zdrowia w różnych aspektach.

Przeczytaj także: Witaminy na odporność

  • Facebook

10 Comments

  1. Od zawsze brałam kwercetynę na alergię. Trzeba powiedzieć, że bardzo łagodzi objawy. Ale nie wiedziałam, że ma aż tyle innych przydatnych właściwości. Dobrze wiedzieć 🙂

  2. W jakiej formie bierzecie kwercetynę? Ja miałam w zwyczaju pić taką musującą, z wapniem. Efekty były zadowalające ale na pewno nie fenomenalne. W sensie – kichanie, katar sienny, łzawienie oczu było mniejsze, ale nie znikało całkiem. Ktoś mi powiedział, że bardzo dobrze działa kwercetyna z witaminą C i od tej pory staram się łączyć te trzy skłądniki: wapń, witamina C i kwercetyna. Efekty rzeczywiście są lepsze.

  3. Ja na alergię biorę lek antyhistaminowy, bez niego ani rusz. A kwercetyna to jako dodatek, tak co dwa dni sobie wypiję kwercetynę z wapnem musującą. A oprócz tego polecam witaminę b complex i sok z pokrzywy, który niesamowicie wpływa na podniesienie odporności, w tym odporności na objawy alergii właśnie 😀

  4. Kwercetyna naprawdę działa. Polecam w przypadku obniżonej odporności, osłabienia i ciągłego „łapania” różnych infekcji. Spróbowałam po przeczytaniu o niej, że to najsilniejszy flawonoid. Przedtem imałam się innych środków na odporność, ale bezskutecznie albo z połowicznym efektem. Kwercetyna jednak ma dużo mocniejsze działanie, to prawda co o niej piszą 🙂 Po ok. 2-miesięcznej suplementacji zauważyłam bardzo wyraźną poprawę odporności i poprawę samopoczucia. Naprawdę warto.

  5. Kwercetynę z wapnem i witaminą C biorę często w okresie zimowym. Tak profilaktycznie, żeby zabezpieczyć się przed chorobami. I wiecie co, odkąd ją stosuję, nie miewam problemów z zimowymi przeziębieniami, a przedtem mi się zdarzało po parę razy w sezonie nawet łapać zapalenia gardła, katary, kaszle…

  6. Jak dla mnie jeden z najlepszych naturalnych środków na stany zapalne, infekcje, wirusy, jak również na alergie.

  7. Zgadzam się – złoty naturalny lek na wszystko 🙂 W mojej apteczce jest zawsze i pomaga wszystkim domownikom na przeróżne niedomagania. To na wysypkę, to na alergię na pyłki, to na przeziębienia, a mnie osobiście na pękające naczynka i kłopoty z krążeniem. Teraz czytam, że też poprawia samopoczucie i zmniejsza zmęczenie – hmmm, chyba coś w tym jest 😉

  8. Lidka81 – ja tam zawsze kupuję z wapnem, bo jak dla mnie to połączenie składników jest szczególnie skuteczne. Ale myślę, że warto spróbować kilku różnych preparatów i wybrać to, co tobie osobiście najlepiej pomaga.

  9. Ja biorę kwercetynę z dodatkiem witaminy C i wapnia, a oprócz tego cynk i selen w osobnym preparacie. Słyszałam też ostatnio o kwercetynie z bromelainą, podobno bardzo skuteczne połączenie składników, jeśli chodzi o poprawę odporności.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

This div height required for enabling the sticky sidebar