Portal o zdrowiu

Zacznij żyć zdrowiej!

img

Korzyści z biegania, czyli dlaczego warto uprawiać jogging?

/
/
/
68 Views
Dlaczego najczęściej sięgamy po jogging? Przeważnie w celu pozbycia się balastu w postaci zbędnych kilogramów, których zdążyliśmy dorobić się przez lata. Warto jednak wiedzieć, iż korzyści z biegania jest o wiele więcej. Ten wyjątkowy rodzaj sportu odbija się pozytywnie nie tylko na naszej sylwetce, ale i zdrowiu, emocjach i osobowości. Dowiedz się, dlaczego warto biegać i daj się „zarazić” joggingiem!

1. Bieganie to najskuteczniejszy sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów

Redukcja tkanki tłuszczowej to niewątpliwie najważniejsza zaleta biegania. Regularny jogging odchudza lepiej niż jakikolwiek inny trening. Podczas biegania aktywizowane są do pracy wszystkie partie mięśni, nasz organizm potrzebuje więc dużych pokładów energii. Dlatego też bardzo intensywnie spala kalorie – nawet 500-600 kcal w godzinę! Efekty biegania pod górkę (w terenie lub na bieżni treningowej ze zwiększonym kątem nachylenia) są jeszcze bardziej spektakularne: w ciągu 60 minut można spalić nawet 900 kcal. Łatwo zatem wyobrazić sobie tempo chudnięcia przy systematycznym treningu biegowym. Tym bardziej, jeśli dołożymy do tego dietę o obniżonej kaloryczności.

2. Bieganie to efektywna droga do smukłej, sportowej sylwetki

Korzyści z biegania dla naszej sylwetki to nie tylko redukcja nadprogramowych kilogramów, ale także ogólne wysmuklenie i ujędrnienie ciała oraz poprawa stanu mięśni. Trenując jogging stopniowo znika tłuszcz, jednocześnie mięśnie pośladków, brzucha, ud, łydek, ramion, ulegają wzmocnieniu, stają się ładnie zarysowane, dodając naszej sylwetce „sportowego charakteru”.

3. Bieganie ma dodatni wpływ na funkcjonowanie kluczowych organów

Dzięki bieganiu polepsza się ukrwienie i dotlenienie całego ciała, poprawia się praca serca i kondycja naczyń krwionośnych, a ciśnienie krwi i puls (jeśli dotąd ulegały zaburzeniom) powracają do równowagi. Nasze płuca stają się bardziej pojemne i lepiej funkcjonują. Pozytywne efekty biegania odczuwa także inny ważny organ, czyli mózg. Dzięki joggingowi zostaje wyposażony w większe pokłady tlenu, zaczyna lepiej pracować, co przekłada się na lepszą pamięć i koncentracje, poprawę funkcji poznawczych, większe zdolności umysłowe.

4. Dzięki bieganiu jesteśmy odporniejsi i rzadziej chorujemy

Bieganie to antidotum na różnego rodzaju drobne dolegliwości, z którymi każdy z nas spotyka się na co dzień. Systematyczny jogging świetnie hartuje organizm, podnosi odporność na infekcje i przeziębienia, chroni przed alergiami. Biegacze znacznie rzadziej narzekają na dolegliwości bólowe, migreny, bezsenność. Rzadziej chorują, dłużej zachowują młodość oraz sprawność i dłużej żyją. Wymieniając zalety biegania nie sposób nie wspomnieć także o tym, iż obniża ono ryzyko zapadnięcia na nowotwory, chorobę Alzheimera, cukrzycę, osteoporozę oraz choroby serca.

5. Bieganie pozytywnie wpływa na naszą kondycję psychiczną

Jedną z ważnych korzyści z biegania jest także korzystny wpływ na sferę mentalną. Uprawiając jogging kształtujemy nasz charakter, stajemy się silniejsi psychicznie, zdystansowani do problemów, odporniejsi na stres. Rzadziej dopada nas chandra i rezygnacja, zamiast tego stajemy się bardziej pewni siebie, mocniej zmotywowani do pozytywnych zmian w życiu i przede wszystkim – szczęśliwsi.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest
It is main inner container footer text