Strona główna Odchudzanie Jak szybko schudnąć z brzucha – czyli ekspresowa droga do perfekcyjnej sylwetki

Jak szybko schudnąć z brzucha – czyli ekspresowa droga do perfekcyjnej sylwetki

by Karolina
10 komentarzy

Płaski brzuch to marzenie wszystkich adeptek odchudzania i modelowania sylwetki. Niejednokrotnie przekonujemy się jednak, jak oporna potrafi być ta okolica ciała i jak trudno jest zredukować do zera nieestetyczne fałdki czy tzw. oponkę. Jak szybko schudnąć z brzucha i móc wreszcie cieszyć się perfekcyjną figurą? Przeczytaj kilka naszych wskazówek, wprowadzając w życie wszystkie jednocześnie, a już niedługo zauważysz bardzo pozytywne efekty!

Jak szybko schudnąć z brzucha – ćwiczenia

Aby odchudzanie brzucha było jak najbardziej efektywne, powinnyśmy zadziałać na znienawidzone przez nas fałdki na kilka sposobów równocześnie, przy czym jednym z najważniejszych jest regularna aktywność fizyczna.

ćwiczenia na mięśnie brzucha
Najbardziej wymierne efekty daje połączenie treningu aerobowego (lub dla bardziej zaawansowanych treningu interwałowego) z typowymi ćwiczeniami na mięśnie brzucha. Po obie te formy aktywności powinnyśmy sięgać 4-5 razy w tygodniu. Pamiętajmy również, że aby realnie uaktywnić spalanie tłuszczu z brzucha, trening aerobowy powinien trwać nie krócej niż 45 minut, najlepiej około godziny. Do wyboru mamy mnóstwo dyscyplin, spośród których warto wybrać taką, którą naprawdę lubimy (inaczej możemy się szybko zniechęcić) – jazdę na rowerze, jogging, zumbę, aerobik, pływanie, sesje na orbitreku lub inną.

Jeśli zaś chodzi o typowe ćwiczenia na „oponkę” polecamy sprawdzony zestaw:

  • wykroki z hantlami nad głową,
  • wykroki ze skrętem tułowia,
  • skrętoskłony,
  • skłony boczne z hantlami stojąc,
  • skręty tułowia z obciążeniem siedząc,
  • opuszczanie prostych nóg w leżeniu tyłem,
  • przyciąganie kolan do klatki piersiowej w leżeniu tyłem,
  • nożyce poziome,
  • skręty tułowia w leżeniu,
  • tzw. deska,
  • przyciąganie kolan do klatki piersiowej w zwisie swobodnym na drążku,
  • brzuszki.

Jak robić brzuszki?

Brzuszki mogą być bardzo skutecznym ćwiczeniem przybliżającym nas do efektu płaskiego brzucha z ładnie zarysowanymi mięśniami, ale tylko pod warunkiem, że są wykonywane prawidłowo. W skrócie poprawna technika robienia brzuszków wygląda następująco:

Kładziemy się na plecach na twardym podłożu, uginamy kolana, dłonie splatamy z tyłu głowy na wysokości uszu. Unosimy górną część pleców do góry (do okolic łopatek), dbając o to, by część lędźwiowa kręgosłupa nadal spoczywała na podłożu. Mówiąc inaczej, brzuszki nie powinny być wykonywane zbyt głęboko, co jest najczęstszym błędem przy tym ćwiczeniu. W chwili, gdy klatka piersiowa jest uniesiona, staramy się wytrzymać krótką chwilę, po czym powracamy do pozycji wyjściowej. W czasie wykonywania ćwiczenia dbamy o to, by pracować mięśniami brzucha, a nie innymi partiami mięśni.

Jak zgubić brzuch – dieta

cheesburgerPrzetworzona żywność, alkohol, produkty z wysoką zawartością węglowodanów prostych – to pokarmy pełne pustych kalorii, których częste spożywanie skutkuje odkładaniem się niechcianego tłuszczyku właśnie w okolicy brzusznej.

Dieta na brzuch powinna być zatem pozbawiona słodyczy, chipsów, fast foodów, produktów gotowych i półgotowych do szybkiego przygotowania (np. dania w proszku, gotowe dania mrożone do mikrofalówki), konserw i wysoko przetworzonych wędlin, a także słodkich napojów oraz alkoholu. Unikajmy również wyrobów z białej mąki (lepiej zastąpić je wyrobami z mąki pełnoziarnistej) oraz tłustych mięs. Tłusty nabiał ograniczmy, wprowadzając jednocześnie większe ilości nabiału chudego.

Skuteczna dieta na płaski brzuch to jednak nie tylko dobór odpowiednich produktów i dań, ale także właściwe rozplanowanie posiłków. Bogate śniadanie pełne warzyw, owoców, chudego białka i produktów z pełnego ziarna to doskonały sposób na przyspieszenie metabolizmu na cały dzień, a co za tym idzie efektywne spalanie kalorii. Oprócz wartościowego śniadania, w ciągu dnia powinnyśmy zjadać jeszcze 4 lekkie, dietetyczne posiłki, utrzymując pomiędzy nimi dystans około 3 godzin.

Nie zapominajmy również o naczelnej zasadzie niemal wszystkich diet odchudzających, to jest o piciu dużej ilości wody w ciągu dnia (ok 1,5-2 l wody dziennie, a w dni treningowe jeszcze więcej). Poniżej znajdziemy listę produktów, na których powinny opierać się posiłki w diecie na płaski brzuch.

Co jeść, żeby schudnąć z brzucha:

  • sałatka warzywna z serem fetachudy nabiał (sery twarogowe, jogurty, kefiry, maślanki);
  • płatki i otręby zbożowe;
  • pieczywo razowe;
  • makarony i ryże pełnoziarniste;
  • gruboziarniste kasze;
  • jajka;
  • jako przekąski: suszone owoce, ziarno słonecznika, pestki dyni, orzechy;
  • chude mięso (np. pierś kurczaka, pierś indyka, polędwica wołowa i wieprzowa);
  • chude ryby (np. morszczuk, dorsz, flądra, mintaj);
  • dużo warzyw w formie surowej, gotowanej oraz pieczonej;
  • owoce (np. cytrusy, arbuzy, jabłka, ananasy, jagody, truskawki, porzeczki);
  • zioła i przyprawy, np. koper, czosnek, szczypior, natka pietruszki, imbir, kurkuma, majeranek, gałka muszkatołowa, papryka chili, cynamon.

Zobacz także: Ranking najskuteczniejszych tabletek na odchudzanie

Jak schudnąć z brzucha – moc koktajli warzywno-owocowych

koktajl owocowy i owoc mangoKoktajle z blendera z warzyw i owoców spożywane regularnie, najlepiej codziennie (np. w ramach drugiego śniadania lub podwieczorku), mogą być bardzo pomocne podczas wyszczuplania okolicy brzusznej.

Są skutecznym sposobem na wyregulowanie przemiany materii i procesu trawienia, ponadto dają uczucie sytości i hamują apetyt, oczyszczają organizm z toksyn i wspomagają spalanie tłuszczu, a co za tym idzie przyczyniają się do zmniejszenia obwodu brzucha.

Do przygotowania koktajli możemy użyć niemal każdego warzywa (np. selerów, buraków, brokułów, świeżych ogórków, pomidorów, marchwi) i owocu (np. jabłek, gruszek, grejpfrutów, pomarańczy, mango, ananasów) i komponować je ze sobą wedle własnych preferencji.

W naszych koktajlach odchudzających warto umieszczać również pełną cennych właściwości „zieleninę” – natkę pietruszki, kolendrę, liście szpinaku, jarmuż, sproszkowaną chlorellę i spirulinę oraz produkty błonnikowesiemię lniane, błonnik witalny, płatki owsiane, otręby, nasiona chia etc. Dobrze sprawdzą się też przyprawy, które stymulują metabolizm i poprawiają trawienie – curry, chili, bazylia, cynamon, kardamon, imbir, kurkuma, gałka muszkatołowa.

Jak spalić tłuszcz z brzucha – suplementy diety

Nasze starania o szczupły brzuch będą zdecydowanie skuteczniejsze i szybsze, jeśli do diety i ćwiczeń dołożymy suplementację dobrej jakości fat burnerem. Choć typowe tabletki na spalanie tłuszczu z brzucha nie istnieją, istnieje wiele preparatów, które kompleksowo wspomagają odchudzanie. Taki suplement wpłynie korzystnie nie tylko na wygląd naszego brzucha, ale i całej sylwetki! Na uwagę zasługuje tutaj zaawansowany spalacz tłuszczu Fast Burn Extreme, dzięki któremu proces redukcji tkanki tłuszczowej może przebiegać nawet dwa-trzy razy szybciej!

Więcej o Fast Burn Extreme w naszej recenzji produktu – kliknij tutaj.

Fast Burn Extreme

Czytaj więcej

10 komentarzy

Fibi 8 lipca 2018 - 15:22

Z brzuchem mam niestety największy problem. Dieta i bieganie zapewniły mi zejście z wagi o 15 kg. Schudły mi ramiona, nogi, zaniknęły nawet boczki. Brzuch udało się zredukować mniej więcej o połowę. Nie mogę jednak pozbyć się oponki w dolnej części brzucha i kilku małych fałdek w górnej. Myślę nad jakąś radykalną dietą sokową czy warzywno-owocową, coś w tym stylu. Ale czy pomoże na uporczywy brzuch?

Odpowiedź
Ptysia 9 lipca 2018 - 20:58

Fibi nie wiem czy taka dieta pomoze ale spróbuj może ćwiczeń na płaski brzuch. Ze swojego doswiadczenia wiem, że pomagają jak są wykonywane często i prawidłowo. Na siłowni trenerka pracowała ze mną nad brzuchem i udało się z czasem zmniejszyć fałdki. Teraz już sama w domu ćwicze i utrwalam efekty 😀

Odpowiedź
HankaAnka 10 lipca 2018 - 18:24

dziewczyny naoglądałyście się zdjęć zawodowych sportsmenek i trenerek i teraz wam się wydaje, że jesteście nieatrakcyjne bo wam gdzieś tam odstaje jakaś fałdka. Tymczasem pamiętajcie że faceci z reguły lubią kobiece krągłości. Oczywiście nie do przesady 😉

Odpowiedź
Alex 13 lipca 2018 - 10:16

@HankaAnka zgadzam się, nie musimy wyglądać jak laski z fitness-żurnali, ale jeśli ktoś ma rzeczywiście oponkę albo nawet oponę na brzuchu, to jednak powinien o siebie zadbać. Już nawet nie tylko ze względu na wygląd ale przede wszystkim ze względu na zdrowie. Pamiętajcie, że to właśnie otyłość brzuszna jest najbardziej zdradliwa i niebezpieczna, dużo gorsza niż posiadanie zbyt pulchnych nóg czy ramion. Jeśli bagatelizujemy fakt przyrastania centymetrów w okolicy brzusznej, zwiększamy ryzyko poważnych zaburzeń metabolicznych, a także otłuszczenia organów wewnętrznych, zaburzeń ich pracy i różnorakich schorzeń tychże organów.

Odpowiedź
Malwina 17 lipca 2018 - 19:10

Z tymi płaskimi brzuchami to jakaś mania. Na atrakcyjność kobiety składa się wiele rzeczy, m.in. urok osobisty, prezencja, styl, sposób poruszania i ubierania, osobowość, a nie czy ktoś ma płaski brzuch czy może dwie fałdki za dużo.

Odpowiedź
tygrys 18 lipca 2018 - 07:54

A co w tym złego, że ktoś dba o swój wygląd i dąży do szczupłej sylwetki i płaskiego brzucha po to, aby zawsze czuć się dobrze bez obawy, że gdzieś jakaś nieestetyczna fałdka da o sobie znać.

Odpowiedź
Eliza 24 lipca 2018 - 16:49

Walczę z brzuchem już z kilkanaście lat i nigdy nie udało mi się zgubić brzucha do końca. Zawsze coś gdzieś odstaje. Teraz wygląda to tak, że mam lekkie boczki i zbyt mocno zaokrąglone podbrzusze. Ale usunąć tłuszcz z brzucha to chyba graniczy z cudem. Teraz oprócz jazdy na rowerze stacjonarnym wprowadzam dietę błonnikową i kilka ćwiczeń na macie. Udało się komuś z was całkiem pozbyć się oponki i wypracować mięśnie brzucha? Jeśli tak to proszę o recepte jak tego dokonac 😀 pozdrawiam 🙂

Odpowiedź
alka 25 lipca 2018 - 21:33

ja też nie mogłam zgubić brzucha choć stosowałam dietę i trenowałam na siłowni. dopiero jak odstawiłam napoje gazowane (w tym piwo) to oponka zaczęła się zmniejszać.

Odpowiedź
FitnessWoman 2 sierpnia 2018 - 10:29

Jak będziecie się trzymały diety i robiły ćwiczenia to nie ma takiej opcji, żeby nie zrzucić brzucha. Ale trzeba nad tym popracować, a nie poćwiczyć dwa tygodnie czy miesiąc i już liczyć na cud. Mnie zajęło rok, żeby pozbyć się nadwagi, w tym wypracować jako tako plaski brzuch, a potem kolejnych kilka miesięcy żeby go lekko wyrzeźbić.

Odpowiedź
Garry 9 sierpnia 2018 - 15:53

zgadzam się co do piwa. Ja robiłem dokładnie ten sam błąd. 5 razy w tygodniu trening na siłce. Do tego dieta – chude bialko, kasze, owoce, warzywa… wszystko wzorowo ustawione można by rzec. A brzucha nie moglem spalic. Dopiero jak zmniejszylem ilosc piwa prawie do zera (teraz wypijam 2 piwa raz w tygodniu) to udalo się ruszyc ten brzuch.

Odpowiedź

Dołącz do dyskusji

* Korzystając z tego formularza wyrażasz zgodę na przechowywanie i przetwarzanie swoich danych przez tę stronę internetową.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu poprawy komfortu użytkowania. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie