Portal o zdrowiu

Zacznij żyć zdrowiej!

img

Dlaczego warto włączyć suszone morele do codziennego menu?

/
/
/
649 Views

Jeśli morele suszone nie trafiły jeszcze do twojego jadłospisu, warto zrobić korektę i jak najszybciej je tam wprowadzić. Posiadają w sobie wiele cennych dla zdrowia składników, ponadto wyróżniają się niebanalnym, intrygującym smakiem. Jakie właściwości mają suszone morele i jak wykorzystać je w kuchni?

Suszone morele – kalorie i składniki odżywcze

Choć mają sporo węglowodanów, możesz bez obaw wprowadzić je do diety redukcyjnej, oczywiście nie w astronomicznych ilościach. Z kilkoma suszonymi morelami dostarczysz organizmowi około 100-150 kcal, a wraz z nimi dużo błonnika pokarmowego, którego zalety doceni każda odchudzająca się osoba. Morela kryje w sobie również bardzo dużo witaminy A, witaminę C, E, witaminy z grupy B oraz długą listę cennych biopierwiastków: potas, fosfor, magnez, wapń, żelazo, bor). Owoce moreli to ponadto cała składnica cennych przeciwutleniaczy oraz źródło kwasów organicznych, fitosteroli i pektyn.

Suszone morele – właściwości

Suszone morele przyspieszają tempo przemiany materii oraz usprawniają pracę jelit, wykazując przy tym lekkie działanie przeczyszczające, dlatego dobrze sprawdzą się w menu osób cierpiących na zaparcia i dążących do utraty zbędnych kilogramów.

Ze względu na wysoką zawartość potasu, powinny po nie sięgnąć także osoby walczące z wysokim ciśnieniem i chorobami serca. Obecność fitosteroli w morelach suszonych sprzyja obniżaniu poziomu złego cholesterolu we krwi.

Dzięki sporej dawce żelaza, suszone morele pomagają zapobiegać niedokrwistości. Ponieważ morele są zasadotwórcze, sprzyjają zachowaniu równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie. Ich atutem jest również przeciwdziałanie chorobom oczu, wspomaganie pracy nerek oraz dodatni wpływ na kości, mięśnie i stawy. Do listy zalet moreli warto dodać korzystne działanie na skórę, włosy i paznokcie, które jest związany z wysokim poziomem witaminy A oraz zawartością witamin C, E i B. Bogactwo przeciwutleniaczy w morelach sprzyja zaś ochronie organizmu przed nowotworami i starzeniem.

Jak jeść suszone morele?

Mają sporo cukrów, więc nie powinny być spożywane w godzinach wieczornych i w znacznych ilościach, szczególnie przez osoby chcące zredukować masę ciała. Wystarczy około garść suszonych moreli dziennie.

Można je pokroić i dodać do owsianki, jogurtu z musli, ryżu na słodko lub serka, ale ponieważ są bardzo smaczne, można podjadać je również bez żadnych dodatków.

W przeciwieństwie do słodyczy, paluszków i chipsów, suszone morele doskonale sprawdzą się jako zdrowa przekąska. Zwalczą uczucie głodu i pozwolą „przetrwać” do posiłku głównego, a dodatkowo dostarczą organizmowi szereg ważnych elementów. Po ich porcję warto też sięgnąć po treningu fizycznym, co pozwoli nam uzupełnić węglowodany oraz składniki mineralne.

Dlaczego warto włączyć suszone morele do codziennego menu?
4.5 (89.33%) 15 głosów
  • Facebook

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

This div height required for enabling the sticky sidebar