Portal o zdrowiu

    Zacznij żyć zdrowiej!

    img

    Dlaczego warto włączyć suszone morele do codziennego menu?

    /
    /
    /
    520 Views
    Jeśli morele suszone nie trafiły jeszcze do twojego jadłospisu, warto zrobić korektę i jak najszybciej je tam wprowadzić. Posiadają w sobie wiele cennych dla zdrowia składników, ponadto wyróżniają się niebanalnym, intrygującym smakiem. Jakie właściwości mają suszone morele i jak wykorzystać je w kuchni?

    Suszone morelekalorie i składniki odżywcze

    Choć mają sporo węglowodanów, możesz bez obaw wprowadzić je do diety redukcyjnej, oczywiście nie w astronomicznych ilościach. Z kilkoma suszonymi morelami dostarczysz organizmowi około 100-150 kcal, a wraz z nimi dużo błonnika pokarmowego, którego zalety doceni każda odchudzająca się osoba. Morela kryje w sobie również bardzo dużo witaminy A, witaminę C, E, witaminy z grupy B oraz długą listę cennych biopierwiastków: potas, fosfor, magnez, wapń, żelazo, bor). Owoce moreli to ponadto cała składnica cennych przeciwutleniaczy oraz źródło kwasów organicznych, fitosteroli i pektyn.

    Suszone morelewłaściwości

    Suszone morele przyspieszają tempo przemiany materii oraz usprawniają pracę jelit, wykazując przy tym lekkie działanie przeczyszczające, dlatego dobrze sprawdzą się w menu osób cierpiących na zaparcia i dążących do utraty zbędnych kilogramów.

    Ze względu na wysoką zawartość potasu, powinny po nie sięgnąć także osoby walczące z wysokim ciśnieniem i chorobami serca. Obecność fitosteroli w morelach suszonych sprzyja obniżaniu poziomu złego cholesterolu we krwi.

    Dzięki sporej dawce żelaza, suszone morele pomagają zapobiegać niedokrwistości. Ponieważ morele są zasadotwórcze, sprzyjają zachowaniu równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie. Ich atutem jest również przeciwdziałanie chorobom oczu, wspomaganie pracy nerek oraz dodatni wpływ na kości, mięśnie i stawy. Do listy zalet moreli warto dodać korzystne działanie na skórę, włosy i paznokcie, które jest związany z wysokim poziomem witaminy A oraz zawartością witamin C, E i B. Bogactwo przeciwutleniaczy w morelach sprzyja zaś ochronie organizmu przed nowotworami i starzeniem.

    Jak jeść suszone morele?

    Mają sporo cukrów, więc nie powinny być spożywane w godzinach wieczornych i w znacznych ilościach, szczególnie przez osoby chcące zredukować masę ciała. Wystarczy około garść suszonych moreli dziennie.

    Można je pokroić i dodać do owsianki, jogurtu z musli, ryżu na słodko lub serka, ale ponieważ są bardzo smaczne, można podjadać je również bez żadnych dodatków.

    W przeciwieństwie do słodyczy, paluszków i chipsów, suszone morele doskonale sprawdzą się jako zdrowa przekąska. Zwalczą uczucie głodu i pozwolą „przetrwać” do posiłku głównego, a dodatkowo dostarczą organizmowi szereg ważnych elementów. Po ich porcję warto też sięgnąć po treningu fizycznym, co pozwoli nam uzupełnić węglowodany oraz składniki mineralne.

    • Facebook

    Leave a Comment

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

    This div height required for enabling the sticky sidebar