Portal o zdrowiu

Zacznij żyć zdrowiej!

img

Dlaczego warto włączyć suszone morele do codziennego menu?

/
/
/
115 Views
Jeśli morele suszone nie trafiły jeszcze do twojego jadłospisu, warto zrobić korektę i jak najszybciej je tam wprowadzić. Posiadają w sobie wiele cennych dla zdrowia składników, ponadto wyróżniają się niebanalnym, intrygującym smakiem. Jakie właściwości mają suszone morele i jak wykorzystać je w kuchni?

Suszone morelekalorie i składniki odżywcze

Choć mają sporo węglowodanów, możesz bez obaw wprowadzić je do diety redukcyjnej, oczywiście nie w astronomicznych ilościach. Z kilkoma suszonymi morelami dostarczysz organizmowi około 100-150 kcal, a wraz z nimi dużo błonnika pokarmowego, którego zalety doceni każda odchudzająca się osoba. Morela kryje w sobie również bardzo dużo witaminy A, witaminę C, E, witaminy z grupy B oraz długą listę cennych biopierwiastków: potas, fosfor, magnez, wapń, żelazo, bor). Owoce moreli to ponadto cała składnica cennych przeciwutleniaczy oraz źródło kwasów organicznych, fitosteroli i pektyn.

Suszone morelewłaściwości

Suszone morele przyspieszają tempo przemiany materii oraz usprawniają pracę jelit, wykazując przy tym lekkie działanie przeczyszczające, dlatego dobrze sprawdzą się w menu osób cierpiących na zaparcia i dążących do utraty zbędnych kilogramów. Ze względu na wysoką zawartość potasu, powinny po nie sięgnąć także osoby walczące z wysokim ciśnieniem i chorobami serca. Obecność fitosteroli w morelach suszonych sprzyja obniżaniu poziomu złego cholesterolu we krwi.

Dzięki sporej dawce żelaza, suszone morele pomagają zapobiegać niedokrwistości. Ponieważ morele są zasadotwórcze, sprzyjają zachowaniu równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie. Ich atutem jest również przeciwdziałanie chorobom oczu, wspomaganie pracy nerek oraz dodatni wpływ na kości, mięśnie i stawy. Do listy zalet moreli warto dodać korzystne działanie na skórę, włosy i paznokcie, które jest związany z wysokim poziomem witaminy A oraz zawartością witamin C, E i B. Bogactwo przeciwutleniaczy w morelach sprzyja zaś ochronie organizmu przed nowotworami i starzeniem.

Jak jeść suszone morele?

Mają sporo cukrów, więc nie powinny być spożywane w godzinach wieczornych i w znacznych ilościach, szczególnie przez osoby chcące zredukować masę ciała. Wystarczy około garść suszonych moreli dziennie. Można je pokroić i dodać do owsianki, jogurtu z musli, ryżu na słodko lub serka, ale ponieważ są bardzo smaczne, można podjadać je również bez żadnych dodatków. W przeciwieństwie do słodyczy, paluszków i chipsów, suszone morele doskonale sprawdzą się jako zdrowa przekąska. Zwalczą uczucie głodu i pozwolą „przetrwać” do posiłku głównego, a dodatkowo dostarczą organizmowi szereg ważnych elementów. Po ich porcję warto też sięgnąć po treningu fizycznym, co pozwoli nam uzupełnić węglowodany oraz składniki mineralne.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest
It is main inner container footer text