Strona główna Uroda Dieta na wypadanie włosów – co jeść, by zahamować łysienie?

Dieta na wypadanie włosów – co jeść, by zahamować łysienie?

by Karolina
0 komentarzy

To, w jaki sposób się odżywiamy bezpośrednio wpływa na stan całego organizmu, w tym również na kondycję włosów. Dobrze skomponowana, zdrowa dieta służy włosom, i odwrotnie – zbyt uboga lub „śmieciowa” dieta wpływa na nie w sposób osłabiający i prowadzi do ich nadmiernego wypadania. Dowiedz się więcej, jak powinna być skomponowana dieta na łysienie, przeczytaj, jakie błędy żywieniowe nasilają proces łysienia i postaraj się ich unikać!

Dieta przeciw wypadaniu włosów – białko

Bogate w aminokwasy białko jest jednym z najważniejszych składników odżywczych, stanowi bowiem materiał budulcowy wszystkich komórek i tkanek. Warto zauważyć, że to właśnie białko jest podstawowym elementem struktury włosów i wpływa na ich prawidłowy rozwój. Niedobór białka w diecie sprawia, że włosy rosną wolniej, są słabsze i bardziej podatne na wypadanie.

Jeśli twoje włosy co rusz ulegają przerzedzeniu, zwróć uwagę, czy twoje codzienne menu nie jest zbyt ubogie w: mięso, ryby, jaja i produkty mleczne. Spróbuj komponować jadłospis tak, aby każdy posiłek główny zawierał w sobie porcję pełnowartościowego białka. Oprócz chudego mięsa i ryb, często sięgaj po: sery, maślanki, kefiry, jogurty, jaja, owoce morza, rośliny strączkowe, orzechy.

Dieta na łysienie – niezbędne witaminy na włosy

kolorowe warzywaJeśli na twoim talerzu nieczęsto (albo w znikomych ilościach) pojawiają się warzywa, owoce i produkty pełnoziarniste, możesz być pewien, że twoje włosy na tym mocno tracą. Szczególne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania włosów ma biotyna (witamina B7), której niedobory bardzo często prowadzą do ich wzmożonego wypadania. Wartościowym źródłem biotyny są takie warzywa, jak: pomidor, szpinak, marchew, kalafior. Jej duże pokłady znaleźć można także w owocach, orzechach, wątróbce, mleku.

Aby uaktywnić porost włosów i wzmocnić je od środka, dołącz do diety również pokarmy bogate w witaminy: C, A, E, B. Znaleźć je można m.in. we wszelkich warzywach i owocach, otrębach i płatkach zbożowych, nasionach, kaszach, razowym pieczywie.

Dieta na wypadanie włosów – minerały

Obok białka i witamin, również niedostatki takich biopierwiastków, jak: cynk, żelazo, jod, krzem, miedź, wapń, magnez, mogą skutkować osłabieniem i nadmierną utratą włosów. Codzienna dieta na wypadanie włosów u mężczyzn powinna zatem uwzględniać takie produkty, jak: rośliny strączkowe, zielone warzywa liściaste, jaja, banany, cytrusy, jabłka, truskawki, ryby morskie, podroby, otręby, płatki owsiane, ziarna.

W przypadku mocno osłabionych, wypadających włosów, obok stosowania dobrze zbilansowanej, bogatej w cenne składniki odżywcze diety, warto również sięgnąć po sprawdzony suplement diety na łysienie. Wchodząc tutaj przeczytasz, jakie tabletki na wypadanie włosów spośród aktualnie dostępnych na rynku, posiadają najwartościowszy skład.

Czytaj więcej

Dołącz do dyskusji

* Korzystając z tego formularza wyrażasz zgodę na przechowywanie i przetwarzanie swoich danych przez tę stronę internetową.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu poprawy komfortu użytkowania. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie