Portal o zdrowiu

Zacznij żyć zdrowiej!

img

4 sposoby na owsiankę, które musisz poznać!

/
/
/
147 Views
Owsiankę da się przygotować na niezliczoną ilość sposobów, co jest jednym z jej kluczowych atutów. Doskonale komponuje się z wszystkimi owocami, dodatkami mlecznymi, z ziarnami, orzechami oraz aromatycznymi przyprawami korzennymi. Drugą koronną zaletą owsianki są jej wysoka wartość odżywcza skutkująca szeregiem korzyści prozdrowotnych. Poznaj owsiankę w 4 ciekawych odsłonach:

Dlaczego warto jeść owsiankę?

Moc błonnika pokarmowego, bogaty arsenał składników mineralnych, witamin i nienasyconych kwasów tłuszczowych – trudno wyobrazić sobie zdrowsze śniadanie albo przekąskę między posiłkami głównymi niż owsianka. Doskonale syci, ogranicza nadmierny apetyt, podkręca tempo przemiany materii, wspiera procesy trawienne i pracę jelit. Stanowi „paliwo” dla mózgu, korzystnie oddziałuje na pamięć i koncentrację, wspomaga układ nerwowy, wspiera regenerację organizmu, jest świetnym sposobem na uzupełnienie brakujących minerałów i witamin. Lista zalet owsianki jest imponująca, dlatego warto jak najczęściej wprowadzać ją do codziennego menu.

Wodna owsiankaprzepis dla liczących każdą kalorię

Jeśli jesteś na diecie odchudzającej i starasz się w każdym posiłku obcinać zbędne kalorie, dobrym rozwiązaniem będzie dla ciebie owsianka na wodzie. Przepis jest bardzo prosty, wystarczy zamiast mleka zagotować szklankę wody, dodać 5 łyżek płatków owsianych, pogotować 2-3 minuty, dodać kilka pokrojonych w paski suszonych moreli i garść suszonej żurawiny lub rodzynek.

Gdy płatki i suszone owoce zmiękną, dolej do owsianki kilka łyżek soku pomarańczowego i dosłodź ksylitolem lub miodem do smaku. Możesz też dodać garść świeżych pokrojonych owoców, np. truskawek, kiwi, ananasa, mandarynek, brzoskwiń, jeżyn.

Tradycyjna owsianka na mleku z dodatkami

Klasyczna owsianka na mleku nabierze wyjątkowego smaku, jeśli dodasz do niej kilka wyrazistych dodatków.

Zagotuj 1,5 szklanki mleka i dodaj pół szklanki płatków owsianych. Całość gotuj na małym ogniu do momentu aż owsianka zgęstnieje. Na koniec dodaj ulubione dodatki, na przykład: jagody, rodzynki, pokrojone suszone śliwki, garść orzechów lub migdałów, garść ziaren słonecznika.

Wyborna owsianka z masłem orzechowym

Owsianka z masłem orzechowym wyróżnia się niecodziennym, aksamitnym smakiem i z pewnością trafi nawet w bardzo wymagające podniebienia.

Przygotuj: 1,5 szklanki chudego mleka, 6-7 łyżek płatków owsianych, 2 łyżki masła orzechowego, 2 garści jagód (opcjonalnie malin, jeżyn, truskawek), garść pestek dyni i wybranych orzechów lub nasion.

Do gorącego mleka dodaj płatki owsiane, gotuj je na małym ogniu przez kilka minut. Zestaw masę z ognia, dodaj masło orzechowe i dokładnie wymieszaj. Na koniec posyp owsiankę owocami, ziarnami i orzechami.

Jogurtowa owsianka z bananem

Przepis na owsiankę z bananem i jogurtem zapewne zainteresuje osoby szukające sposobów na błyskawiczne w przygotowaniu, pożywne, dające energię i poczucie sytości dania na zimno.

Ok. 3-4 łyżki płatków owsianych zalej wrzątkiem, poczekaj do napęcznienia i ostygnięcia. Dodaj ok. 200 ml jogurtu naturalnego oraz startego na tarce bądź pokrojonego małego banana, wymieszaj, dopraw owsiankę cynamonem.

Owsianka nigdy się nie znudzi, jeśli będziesz przygotowywać ją na różne sposoby. Wypróbuj także równie pożywne, wszechstronne i smaczne danie, jakim jest jaglanka. Więcej o jaglance przeczytasz tutaj.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest
It is main inner container footer text