Portal o zdrowiu

Zacznij żyć zdrowiej!

img

2 metody na jaglankę

/
/
/
268 Views
Jaglanka, z uwagi na zbliżone wartości odżywcze i walory smakowe, często porównywana jest z owsianką. W przeciwieństwie do niej przygotowywana jest jednak nie z płatków zbożowych, ale z kaszy. Jeśli nie znasz jeszcze jaglanki lub szukasz sposobów na jej przyrządzenie, czytaj dalej.

Jaglankaskarb dla zdrowia

Kasza jaglana nie powinna omijać jadłospisów osób, których domeną jest zdrowe żywienie i aktywny styl życia. Jest zasadotwórcza, a tym samym przeciwdziała zakwaszeniu organizmu, co jest jedną z jej ważniejszych właściwości. Atutem kaszy jaglanej jest także jej lekkostrawność, korzystny wpływ na pracę jelit oraz zerowa zawartość glutenu.

Na szczególną uwagę zasługuje wysoka wartość odżywcza kaszy jaglanej – zawartość witamin z grupy B, lecytyny, żelaza, potasu, magnezu, fosforu, cynku, krzemu, wapnia.

Do listy zalet kaszy jaglanej warto dodać jej uniwersalne zastosowanie – równie dobrze nadaje się do potraw na słono, jak i na słodko. Stworzona na bazie kaszy jaglanej jaglanka to doskonały sposób na pożywne śniadanie, przekąskę w ciągu dnia albo lekką kolację. Istnieje wiele przepisów na jaglankę, przy czym najczęściej spotykana wersja to gotowana na mleku jaglanka z owocami, np. jabłkami lub truskawkami. Nieco bardziej wyszukanym, ale i wyróżniającym się nieprzeciętnym smakiem daniem, jest jaglanka na mleku kokosowym serwowana z dodatkami.

Mleczna jaglankaprzepis na kremowe sycące śniadanie lub pyszny deser

Jaglanka na mleku wyróżnia się aksamitną formą i delikatnym, ciekawym smakiem. Zawartość białka, węglowodanów, minerałów i witamin sprawia, że doskonale nadaje się na pełnowartościowe śniadanie. Jest też dobrym sposobem na zaspokojenie głodu między posiłkami w trakcie aktywnego dnia.

Przygotuj: 50 g kaszy jaglanej, 1 szklankę mleka, 1 banana, cynamon. Kaszę jaglaną dokładnie wypłucz w ciepłej, a następnie w zimnej wodzie. Do rondelka wlej mleko, wsyp kaszę, gotuj przez kilkanaście minut na niewielkim ogniu, do momentu wytworzenia się gęstej masy. Pod koniec gotowania dodaj rozdrobnionego banana, wymieszaj. Przypraw jaglankę cynamonem i opcjonalnie miodem.

Jaglanka na wodzieprzepis dietetyczny

Dla osób dążących do spadku masy ciała i starających się zawęzić ilość przyjmowanych dziennie kalorii, dobrym rozwiązaniem będzie jaglanka dietetyczna gotowana na wodzie. Pozbawiona jest mleka i produktów z dużą zawartością cukrów prostych, takich jak banany, które zastąpione zostały mniej kalorycznymi owocami.

Ok. 50 g kaszy jaglanej przelej kilka razy bieżącą (raz ciepłą, raz zimną) wodą. Do rondelka wlej szklankę wody, wsyp kaszę i gotuj ok.15 minut. Następnie wymieszaj kaszę z garścią wybranych owoców: startych jabłek, truskawek, porzeczek, jagód, pokrojonych owoców kiwi lub mango, brzoskwiń, gruszek. Dodaj garstkę pestek dyni lub orzechów, dosłodź jaglankę ksylitolem lub miodem.

Wejdź tutaj i wypróbuj przepisy na bardziej tradycyjną odmianę jaglanki, czyli owsiankę.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest
It is main inner container footer text